Ticker

3/recent/ticker-posts

Από πού πήραν το όνομά τους οι τύποι επιβατικών αυτοκινήτων

Τι είναι αμάξωμα αυτοκινήτου;

Όταν αναφερόμαστε στο αμάξωμα εννοούμε όλα τα δομικά εξαρτήματα που συνθέτουν το εξωτερικό και εσωτερικό περίβλημα ενός αυτοκινήτου. Στην πλειονότητα τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν αυτοφερόμενο αμάξωμα, όπου ο σκελετός που παραλαμβάνει τα φορτία και στηρίζονται τα επιμέρους εξαρτήματα, ταυτίζεται με το αμάξωμα για εξοικονόμηση βάρους.

Τα ελάσματα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του αμαξώματος αποτελούνται από υψηλής πίεσης εξελασμένο ατσάλι τα οποία πρεσάρονται και διαμορφώνονται κατάλληλα, ώστε να δημιουργηθούν κάποιες νευρώσεις, ανάλογα με το κάθε τμήμα και στη συνέχεια συγκολλούνται μεταξύ τους. Όλα τα πάνελ που χρησιμοποιούνται αποτελούν δομικά στοιχεία που παραλαμβάνουν τα φορτία και εξασφαλίζουν την απαραίτητη αντοχή και ακαμψία, ενώ όφελος προκύπτει και στο βάρος το οποίο περιορίζεται σε σχέση με άλλους τύπους πλαισίου.

ΤΥΠΟΙ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ



 ΤΥΠΟΙ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

MICRO

Τα μικροαυτοκίνητα ή microcars υπάρχουν εδώ και δεκαετίες, όχι απαραίτητα σε ηλεκτρική μορφή. Τα πρώτα μοντέλα εμφανίστηκαν κοντά στην δεκαετία του 1950, οπότε και είδαμε αρκετές προτάσεις στην αγορά. Για πολλά χρόνια είχαν “χαθεί”, αν και οι Ιάπωνες συνέχιζαν να πιστεύουν σε αυτά, με την κατηγορία των Kei cars. Εδώ και περίπου 5-10 χρόνια κάνουν το δικό τους comeback, όμως! Μια βόλτα σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις αποδεικνύει τη χρησιμότητά τους, ειδικά στον τομέα της ενοικίασης και του ride-sharing, στα αστικά κέντρα και κοντά στα ιστορικά κέντρα που συνήθως οι περιορισμοί κίνησης είναι μεγαλύτεροι για τα ογκώδη, βαριά και ρυπογόνα οχήματα

SEDAN

Το σεντάν (στα Αμερικανικά, Καναδικά, Αυστραλιανά και Αγγλικά Νέας Ζηλανδίας) ή σαλούν (στα Βρετανικά και Ιρλανδικά Αγγλικά) είναι ένα επιβατικό αυτοκίνητο σε διάταξη τριών-όγκων (3 κουτιών) με τμήματα A, B & C και κύριους σαφώς ξεχωριστούς χώρους για τον κινητήρα, τους επιβάτες και το φορτίο.[1] Η καμπίνα επιβατών διαθέτει δύο σειρές καθισμάτων και επαρκή χώρο των επιβατών στο πίσω μέρος του οχήματος για ενήλικες επιβάτες. Το διαμέρισμα φορτίου είναι συνήθως στο πίσω μέρος, με την εξαίρεση ορισμένων μοντέλων με κινητήρα πίσω, όπως το Renault Dauphine, Tatra T613, Volkswagen Type 3 και Chevrolet Corvair. Είναι ένα από τα πιο κοινά στυλ αμαξώματος αυτοκινήτων.

Η λέξη σεντάν είναι πιθανόν να προέρχεται από τη νότια ιταλική παράγωγο διάλεκτο των ιταλικών sedia «καρέκλα» (το πρώτο sedan ειπώθηκε να έχει εισαχθεί από τη Νάπολη.

Το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε τη διαμόρφωση ήταν το 1899 το Renault Voiturette τύπου Β. Το πρώτο κλειστό αυτοκίνητο, για τουλάχιστον 4 άτομα, το οποίο χρησιμοποίησε τη λέξη σεντάν ήταν το 1911 Speedwell σεντάν, το οποίο κατασκευάστηκε από την Speedwell Motor Co στην Dayton, Οχάιο. 

HATCHBACK

Το hatchback ως όρος αποτελείται από τα αγγλικά "hatch" (hatch) και "back" (πίσω), δηλαδή "rear hatch". Και δεν είναι μόνο αυτό, επειδή αυτός ο τύπος αμαξώματος έχει μια μικρή προεξοχή, επιτρέποντάς σας να χειριστείτε ταχύτερα από ένα sedan, το οποίο είναι πολύ σημαντικό όταν οδηγείτε, ειδικά στην πόλη. Το hatchback έχει επίσης μία ή δύο σειρές καθισμάτων και μια πόρτα στον τοίχο πίσω. Αυτοί οι τύποι μηχανών παράγουν 3 και 5 πόρτες. Με 3 πόρτες, τα αυτοκίνητα φαίνονται ακόμα πιο σπορ, αλλά με το 5ο αυτοκίνητο θεωρείται πιο άνετο και ιδανικό για τους οικογενειακούς.


COUPE

Coupe είναι τα αυτοκίνητα αυτά τα οποία δεν έχουν "κώλο", είναι κοφτός και συνήθως είναι πιο σπορ.

Είναι απλά ο τύπος του αυτοκινήτου που έχει να κάνει με μία έκδοση πιο "μικρή" αλλά και πιο σπορ - όμορφη, πιο αεροδυναμική αλλά και με μικρότερους χώρους (κυρίως πίσω στο πορτ μπαγκάζ).

Η λέξη coupe είναι γαλλική και σημαίνει "κοφτό".

Είναι τύπος αυτοκινήτου αρκετά βολικός πχ στο παρκάρισμα, στις μανούβρες, κλπ και γι' αυτό το προτιμάνε πολλοί.

CABRIOLET

Ένα καμπριολέ (ή κάμπριο) είναι ένας τύπος αυτοκινήτου στο οποίο η οροφή μπορεί να ανοίξει και διπλώνεται, μετατρέποντας το αυτοκίνητο από ένα κλειστό σε ένα ανοιχτό όχημα. Πολλά διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων κατασκευάζονται και διατίθενται στο εμπόριο και σε μορφή καμπριολέ. Η οροφή μπορεί να λειτουργεί χειροκίνητα ή αυτόματα, με υδραυλικούς ή ηλεκτρικούς κινητήρες. Οι μαλακές στέγες είναι κατασκευασμένες από βινύλιο, μουσαμά ή άλλες υφαντικές ύλες, ενώ τα σκληρής στέγης (hard-top) κάμπριο έχουν στέγες κατασκευασμένες από χάλυβα, αλουμίνιο ή πλαστικά υλικά.

Τα καμπριολέ συνήθως είναι δημοφιλή σε χώρες με ελάχιστη ηλιοφάνεια, όπως η Αγγλία και η Γερμανία

STATION WAGON

Station wagon είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο το οποίο έχει και μεγάλη μούρη αλλά και μεγάλο κώλο, οπότε έχει και αρκετά μεγάλο πορτ μπαγκάζ.

Το station wagon ναι μεν έχει μεγάλο πορτ μπαγκάζ, αλλά δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τα πισω καθίσματα για να επεκταθεί.

Είναι καθαρά οικογενειακό αυτοκίνητο και κατάλληλο για ταξίδια, μιας και για την πολύ είναι πολύ κοστοβόρο (από θέμα κατανάλωσης) και δύσκολο (πχ για πάρκινγκ, στενάκια και κλειστές στροφές, κλπ).

ROADSTER

Το Roadster (αγγλικό roadster) είναι ένα διθέσιο επιβατικό σπορ αυτοκίνητο, με πτυσσόμενη σκληρή ή μαλακή οροφή και ξεχωριστό κορμό. Αυτός ο τύπος αμαξώματος συχνά συγχέεται με ένα μετατρέψιμο και ένα κουπέ λόγω του παρόμοιου σχεδιασμού του. Το Roadster είναι ιδανικό για ταξίδια εκτός πόλης σε επίπεδους δρόμους, καθώς και ομαλά μονοπάτια βουνού, παρέχοντας εξαιρετική ορατότητα μέσω της ανασυρόμενης οροφής 

Στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, ένα διθέσιο ανοιχτό αυτοκίνητο ήταν λάθος για roadster. Εάν ήταν απαραίτητο, ήταν δυνατόν να τραβήξετε τη τέντα με το χέρι. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα αυτοκίνητα δεν διέθεταν πλαϊνά παράθυρα και αντικαταστάθηκαν από κουρτίνες μουσαμά με κυτταροειδή παράθυρα. Λόγω της απουσίας, μπορείτε να καταλάβετε ότι πρόκειται για roadster. Εκείνη την εποχή, υπήρχαν πολλά τέτοια αυτοκίνητα, έτσι κουπέ και μετατρέψιμα ονομάστηκαν επίσης roadsters στην καθημερινή ζωή.

Σε αντίθεση με τα σύγχρονα αυτοκίνητα, αυτά τα roadsters δεν διέφεραν στη σπορ εμφάνιση και τον χαρακτήρα τους, αλλά κοστίζουν λιγότερο από άλλα αυτοκίνητα λόγω της έλλειψης στέγης.

CONVERTIBLE

 Tο Convertible(μετατρεπόμενο) είναι η ανοιχτή έκδοση ενός τετραθέσιου saloon, που τροποποιήθηκε από τον κατασκευαστή και επανασχεδιάστηκε ώστε να απολαμβάνετε την αίσθηση του ανοιχτού αυτοκινήτου με ασφάλεια.



LIMOUSINE

Μια λιμουζίνα είναι ένα πολυτελές είδος αυτοκινήτου που οδηγείται γενικά από έναν οδηγό και με ένα διαχωριστικό μεταξύ του οδηγού και του θαλάμου επιβατών. Οι λιμουζίνες έχουν συχνά ένα παρατεταμένο μεταξόνιο.

Ήταν αρχικά ένα κλειστό αυτοκίνητο με ανοιχτό κάθισμα οδηγού. Έπειτα προστέθηκε ένας μανδύας και κουκούλα που φορούσαν οι κάτοικοι της περιοχής Λιμουζίν.

Στη σύγχρονη χρήση, μια λιμουζίνα είναι ένα πολυτελές αυτοκινήτο, ειδικά ένα με παρατεταμένο μεταξόνιο. Το εσωτερικό μιας λιμουζίνας μπορεί να έχει επεκταθεί από τον κατασκευαστή ή από μία ανεξάρτητη αμαξοστοιχία. Αυτές οι λιμουζίνες είναι παραδοσιακά μαύρες ή λευκές. Οι λιμουζίνες συνήθως οδηγούνται από επαγγελματίες οδηγούς. Ως η πιο ακριβή μορφή αυτοκινήτων, οι λιμουζίνες συνδέονται πολιτιστικά με τον πλούτο ή την εξουσία και συνήθως αναφέρονται ως παραδείγματα εμφανής κατανάλωσης. Μεταξύ των λιγότερο πλούσιων, οι λιμουζίνες συχνά προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια ειδικών εκδηλώσεων (συνηθέστερα γάμοι, βραδιές και γκρουπ).

SPORT CAR


Ένα σπορ αυτοκίνητο είναι ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί με έμφαση στη δυναμική απόδοση, όπως η οδική συμπεριφορά , η επιτάχυνση, η τελική ταχύτητα, η συγκίνηση της οδήγησης και οι αγωνιστικές ικανότητες. Τα σπορ αυτοκίνητα προέρχονται από την Ευρώπη στις αρχές του 1902 και σήμερα παράγονται από πολλούς κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο

VAN

Van είναι ένας τύπος αυτοκινήτου ο οποίος είναι κάπως ιδιαίτερος και προορίζεται κυρίως για επαγγελματική χρήση.

Έχει μπροστά κανονικά δύο καθίσματα, αλλά πίσω δεν έχει άλλα τέτοια.

Το van από πίσω έχει μία καρότσα "κλειστού τύπου" όπου ουσιαστικά παρέχει άφθονο αποθηκευτικό χώρο και είναι κατάλληλο για επαγγελματίες που μεταφέρουν συχνά προϊόντα.